Direct naar de content

Een reclame-pionier in de wetenschap

Airborne

De allereerste televisiereclame op 2 januari 1967 leidde een nieuw tijdperk in voor de Nederlandse reclame-industrie. Eén van de pioniers was Giep Franzen, mede-oprichter van het iconische bureau FHV. In 1990 ging Franzen aan de slag als gastdocent aan de UvA – in een tijd dat een wetenschappelijke blik op reclame nog maar nauwelijks in zwang was. Door collega-wetenschappers werd Franzens komst met argusogen bekeken, studenten stonden voor zijn colleges in de rij…

Aan het verspreiden van de wetenschap binnen de levert hij hoe dan ook een belangrijke bijdrage. In deze aflevering komen daarover onder meer FHV-strateeg Andy Mosmans, hoogleraar Persuasieve Communicatie en oud-student Mary Hoogerbrugge aan het woord.

Giep Franzen, pionier van de Nederlandse televisiereclame, ging in 1990 aan de slag als gastdocent aan de UvA – in een tijd dat een wetenschappelijke blik op reclame nog niet bepaald in zwang was.

De allereerste televisiereclame op 2 januari 1967 leidde een nieuw tijdperk in voor de Nederlandse reclame-industrie. Eén van de pioniers was Giep Franzen, mede-oprichter van het iconische bureau FHV. In 1990 ging Franzen aan de slag als gastdocent aan de UvA – in een tijd dat een wetenschappelijke blik op reclame nog maar nauwelijks in zwang was. Door collega-wetenschappers werd Franzens komst met argusogen bekeken, studenten stonden voor zijn colleges in de rij…

Podcast titel: GIEP

Aflevering titel: #4 - Reclame als wetenschap

Meer podcast details

Aanbevolen door Thijs van Listn

Podcastcurator

Over de podcast

GIEP

#4 - Reclame als wetenschap

Aantal afleveringen:
5
Host:
Audio agency Airborne
Publicatiedatum:
16/06/2022
Uitgever:
Airborne
Taal:
Nederlands

Nieuwsgierig naar deze podcast?

Deel de tip via