
Een reclame-pionier in de wetenschap
De allereerste televisiereclame op 2 januari 1967 leidde een nieuw tijdperk in voor de Nederlandse reclame-industrie. Eén van de pioniers was Giep Franzen, mede-oprichter van het iconische bureau FHV. In 1990 ging Franzen aan de slag als gastdocent aan de UvA – in een tijd dat een wetenschappelijke blik op reclame nog maar nauwelijks in zwang was. Door collega-wetenschappers werd Franzens komst met argusogen bekeken, studenten stonden voor zijn colleges in de rij…
Aan het verspreiden van de wetenschap binnen de levert hij hoe dan ook een belangrijke bijdrage. In deze aflevering komen daarover onder meer FHV-strateeg Andy Mosmans, hoogleraar Persuasieve Communicatie en oud-student Mary Hoogerbrugge aan het woord.
Giep Franzen, pionier van de Nederlandse televisiereclame, ging in 1990 aan de slag als gastdocent aan de UvA – in een tijd dat een wetenschappelijke blik op reclame nog niet bepaald in zwang was.
De allereerste televisiereclame op 2 januari 1967 leidde een nieuw tijdperk in voor de Nederlandse reclame-industrie. Eén van de pioniers was Giep Franzen, mede-oprichter van het iconische bureau FHV. In 1990 ging Franzen aan de slag als gastdocent aan de UvA – in een tijd dat een wetenschappelijke blik op reclame nog maar nauwelijks in zwang was. Door collega-wetenschappers werd Franzens komst met argusogen bekeken, studenten stonden voor zijn colleges in de rij…
Aan het verspreiden van de wetenschap binnen de levert hij hoe dan ook een belangrijke bijdrage. In deze aflevering komen daarover onder meer FHV-strateeg Andy Mosmans, hoogleraar Persuasieve Communicatie en oud-student Mary Hoogerbrugge aan het woord.


Aanbevolen door Thijs van Listn
Podcastcurator