
Dit is het geheim van Crisp
Onlinesupermarkt Crisp heeft onlangs 75 miljoen euro aan investeringen opgehaald, zo meldde het FD. Onder meer Adriaan Mol en Jitse Groen investeren in de onderneming. Daarnaast werd het bedrijf onlangs uitgeroepen tot beste online supermarkt van Nederland. Tijd voor een deepdive in het digitale groenteschap.
In BNR’s Baanbrekende Businessmodellen praat mede-oprichter Tom Peeters over zijn bedrijf en hij deelt zijn visie op ondernemerschap. Ook de concurrentie komt uitgebreid aan bod, want ben je als online supermarkt nog wel onderscheidend tussen Michiel Muller’s PicNic en de hamsters van Albert Heijn?
Volgens Peeters zit het unieke van Crisp hem deels in het personeel dat is aangenomen. “Wij werken niet zomaar met inkopers of categoriemanagers. Ik denk dat wij inmiddels meer dan 15 mensen in dienst hebben die hiervoor professioneel chef waren. Die werken meestal niet bij een supermarkt, juist niet. Dat is interessant, want het product dat je levert, is uiteindelijk iets waar mensen maaltijden mee gaan koken.”
Onlinesupermarkt Crisp heeft onlangs 75 miljoen euro aan investeringen opgehaald. Co-founder Tom Peeters van Crisp legt uit waarom hij liever een chef-kok in dienst heeft dan een categoriemanager.
Onlinesupermarkt Crisp heeft onlangs 75 miljoen euro aan investeringen opgehaald, zo meldde het FD. Onder meer Adriaan Mol en Jitse Groen investeren in de onderneming. Daarnaast werd het bedrijf onlangs uitgeroepen tot beste online supermarkt van Nederland. Tijd voor een deepdive in het digitale groenteschap.
In BNR’s Baanbrekende Businessmodellen praat mede-oprichter Tom Peeters over zijn bedrijf en hij deelt zijn visie op ondernemerschap. Ook de concurrentie komt uitgebreid aan bod, want ben je als online supermarkt nog wel onderscheidend tussen Michiel Muller’s PicNic en de hamsters van Albert Heijn?
Volgens Peeters zit het unieke van Crisp hem deels in het personeel dat is aangenomen. “Wij werken niet zomaar met inkopers of categoriemanagers. Ik denk dat wij inmiddels meer dan 15 mensen in dienst hebben die hiervoor professioneel chef waren. Die werken meestal niet bij een supermarkt, juist niet. Dat is interessant, want het product dat je levert, is uiteindelijk iets waar mensen maaltijden mee gaan koken.”

Podcast titel: Baanbrekende Businessmodellen | BNR
Aflevering titel: Het just-in time model van Crisp
Meer podcast details