Direct naar de content

Je groeibedrijf in de etalage

BNR

Wie zijn groeibedrijf in de verkoop zet hoopt natuurlijk dat niet alles over een andere boeg gegooid wordt. Internetondernemer Boris Veldhuijzen van Zanten had bij de verkoop van The Next Web in 2019 de overnamepartijen voor het uitkiezen. De keuze viel op de Financial Times. Veldhuijzen van Zanten mocht als CEO de kar blijven trekken. In BNR Groeihelden besprak hij destijds de haken en ogen van het overnameproces.

FT bleek uiteindelijk een prima partner voor The Next Web. De strategische en financiële klik was goed en dat is volgens Veldhuijzen van Zanten cruciaal. “Ik ken geen bedrijven die zeggen: ‘die partij was verschrikkelijk, maar ze boden heel veel meer, dus ik heb het maar gedaan’. Daar heb ik nog nooit van gehoord. Dat lijkt een scenario, maar dat gebeurt gewoon niet.”

Bedrijfspoli

Ook in deze Groeihelden-aflevering: Monique Delsink verkocht haar bedrijf De bedrijfspoli en schreef het boek Verkoopgeluk over de zoektocht naar de juiste overnamepartner. Anders dan Veldhuijzen van Zanten wilde zij volledig los raken van haar bedrijf. “Ik heb nog een half jaar meegewerkt en dat was heel heftig. Je ziet het bedrijf van links naar rechts gaan en dan ga je aan jezelf twijfelen of je het wel goed gedaan hebt.”

Podcast titel: Groeihelden | BNR

Aflevering titel: Je groeibedrijf in de etalage

Meer podcast details

Aanbevolen door Thijs van Listn

Expert

Over de podcast

Groeihelden | BNR

Je groeibedrijf in de etalage

Aantal afleveringen:
69
Host:
Meindert Schut
Publicatiedatum:
05/06/2019
Uitgever:
BNR
Taal:
Nederlands

Nieuwsgierig naar deze podcast?

Deel de tip via