Direct naar de content

Leer van Coca-Cola’s grootste fout

Wondery

De eeuwige vraag: drink je Coca-Cola of Pepsi? Het is een marketingstrijd die al sinds de jaren ’80 van de vorige eeuw woedt en in ieder marketingboek wel terug te vinden is. Toch heeft de podcast Business Movers een interessant en onderbelicht aspect in deze strijd der titanen gevonden; de grootste fout die Coca-Cola ooit gemaakt heeft. Vernieuwing.

In deze tip zoomen we in op de tweede van vijf afleveringen. Alle afleveringen zijn uitstekend, maar als je slechts tijd hebt voor eentje: deze mag je niet missen. We gaan even terug in de tijd naar het Atlanta van de vorige eeuw. Op het hoofdkantoor van Coca-Cola zijn zorgen over een campagne van concurrent Pepsi. Die laatste claimt dat uit geblinddoekte smaaktesten blijkt dat hun product beter is. Coca-Cola doet de test ook en komt tot hetzelfde resultaat.

Daarom neemt de kersverse CEO van het bedrijf een rigoureuze beslissing. Hij is één van de twee personen binnen het bedrijf die het recept van het fameuze frisdrankje kennen en besluit om dat recept om te gooien. In de aflevering hoor je de desastreuze gevolgen van die beslissing.

Podcast titel: Business Movers

Aflevering titel: Coca-Cola’s Greatest Mistake | Agent of Change

Meer podcast details

Aanbevolen door Vincent van Listn

Over de podcast

Business Movers

Coca-Cola’s Greatest Mistake | Agent of Change

Aantal afleveringen:
102
Host:
Wondery
Publicatiedatum:
18/02/2021
Uitgever:
Wondery
Taal:
Engels

Nieuwsgierig naar deze podcast?

Deel de tip via