Een nietsvermoedende beveiliger bij het datacentrum van een grote Nederlandse bank kreeg Sinterklaas op bezoek. Een spannend verhaal over de mankementen van cybersecurity.
Wees het op kantoor eens wat vaker met elkaar oneens. Dat is de visie van debat-wereldkampioen Bo Seo. Hij geeft je praktische tips om lessen te trekken uit een scherpe discussie.
In aanloop naar de uitreiking van de FD Gazellen 2022 dook het Financieele Dagblad in de verhalen van de snelst groeiende bedrijven van Nederland. In deze aflevering het verhaal van een bedrijf dat functioneert zonder tussenpausen en managers.
Werkstress bestaat niet. Met die uitsmijter begint hoogleraar Willem van Rhenen zijn betoog bij bedrijven die hij adviseert over HR. Deze aflevering zoomt in op het fenomeen ‘werkstress’ en wat je kunt doen om wat meer rust in je hoofd te krijgen tijdens je werk.
Vernieuwing betekent niet altijd vooruitgang. Dat heeft Coca-Cola hard ondervonden toen het de strijd aanging met Pepsi. De toenmalige CEO had misschien beter niet het geheime recept van het frisdrankje kunnen krijgen.
Iedereen die zijn bedrijf in de verkoop zet hoopt dat zijn troetelkind in goede handen komt. Maar heb je daar wel invloed op? Boris Veldhuijzen van Zanten onderging bij de verkoop van The Next Web het hele overnameproces en kent het klappen van de zweep.
Omgaan met hindernissen zit mkb-ondernemers in het bloed. Maar de naweeën van corona én exploderende energiekosten, dat is wel een erg giftige cocktail. Ook het mkb ontkomt niet aan de energietransitie. Maar waar is de overheid in dit verhaal?
Tegenwoordig kun je overal eigenaar van zijn, zelfs van de muziek van je favoriete artiest. En dat beginnen investeerders nu ook te zien. Dit is hoe Wall Street veel geld verdient aan bijvoorbeeld Shakira en de Red Hot Chili Peppers.
Hoe word je de Arjen Lubach van je kantoor? Volgens marketing-deskundige Aart-Jan van Erkel moet je stoppen met onderwijzen en juist beginnen met verhalen vertellen.
Onlinesupermarkt Crisp heeft onlangs 75 miljoen euro aan investeringen opgehaald. Co-founder Tom Peeters van Crisp legt uit waarom hij liever een chef-kok in dienst heeft dan een categoriemanager.
Zijn streamingdiensten de redding voor humor op tv? Het afbreukrisico en de kans op mislukkingen maken omroepen en zenders huiverig om zich op comedy te storten. Reden voor Content Wars om de kansen voor humor serieus af te tasten.
Gratis nieuwsbrief
Elke week een lijstje met de 3 tot 5 beste podcasts